Jak to działa?
1. Dołącz do nas
Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Wypożycz rower
Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony linką – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!
3. Oddaj rower
Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.
4. Korzystaj z GRM-a
Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!
GRM – najczęściej zadawane pytania
- Jak zarejestrować się w systemie?
- Jak wypożyczyć rower?
- Jak zwrócić rower?
- Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?
- Jak doładować swoje konto GRM?
- Jak doładować swoje konto kartą płatniczą?
- Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?
- Co zrobić, jeśli system GRM naliczył mi nieodpowiednią opłatę?
- Ile rowerów mogę wypożyczyć?
- Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?
- Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?
- Czy do roweru GRM mogę doczepić fotelik dziecięcy?
- Jak włączyć lampę roweru GRM?
- Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?
- Czy zarejestrowany w systemie GRM mogę korzystać z rowerów w innych miastach?
- Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?
- Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?
- Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?
- Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?
- Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?
- Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?
Odpowiedzi:
Żeby korzystać z rowerów GRM musisz wypełnić formularz rejestracyjny na www.rowery.grodzisk.pl, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery.
- Jak wypożyczyć rower?
Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka.
Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu.
- Jak zwrócić rower?
Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.
- Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?
W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię.
- Jak doładować swoje konto GRM?
Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.rowery.grodzisk.pl w zakładce „Sposób płatności” przejdź do szybkiej płatności wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, skopiuj dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike i przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew.
- Jak doładować swoje konto kartą płatniczą?
Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą płatniczą z opłata za każdą jazdę rowerem GRM będzie pobierana z niej automatycznie.
- Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?
W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Wystarczy, że zalogujesz się na www.rowery.grodzisk.pl i w ustawieniach zakładki „Moje konto” dokonasz zmian.
- Co zrobić, jeśli system GRM naliczył mi nieodpowiednią opłatę?
Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z GRM-a, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres ck@grodzisk.rowery.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.
Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.
W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia.
W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu GRM, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu +48 22 292 56 88 od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.00 - 22.00, w weekendy i święta: 7.00 – 19.00.
- Czy do roweru GRM mogę doczepić fotelik dziecięcy?
Rowery GRM nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.
- Jak włączyć lampę roweru GRM?
Lampa w rowerach GRM uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.
W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji.
- Czy zarejestrowany w systemie GRM mogę korzystać z rowerów w innych miastach?
Tak – rejestracja w systemie GRM umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w systemach, których operatorem jest Nextbike w Polsce i na całym świecie, według cennika obowiązującego w danym mieście>
- Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?
Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. karty miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Hasło” na swoim koncie.
- Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?
Taka możliwość istnieje wyłącznie w przypadku rowerów zabezpieczonych zamkiem szyfrowym.
- Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?
Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie z regulaminami: www.rowery.grodzisk.pl/regulamin
- Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?
Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.
- Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?
Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Centrum Kontaktu, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem.
- Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?
Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.
Masz pytania? Nietypowa sytuacja?
Nasi konsultanci i konsultantki chętnie pomogą!
ck@rowery.grodzisk.pl
Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00